Bij OBS Buggenum hechten we waarde aan een open cultuur en ontvangen graag feedback op onze keuzes, ons handelen en onze communicatie.
Wij blijven graag leren en in ontwikkeling, dus laat ons gevraagd en ongevraagd weten wat u vindt. Zowel in positieve als in opbouwende zin. Wij staan open voor complimenten, maar ook voor tips. Mocht u dermate ontevreden zijn dat er sprake is van een klacht, ook dan gaan we graag het gesprek met u aan.
Bent u ergens niet tevreden over, ga dat het gesprek aan met de direct betrokkene. Dit kan de leerkracht zijn, maar ook de onderwijsassistent, directeur, concierge of kwaliteitscoordinator. Het is voor iedereen het meest prettig als ontevredenheid of een klacht zo snel mogelijk besproken of afgehandeld kan worden. Komt u er samen niet uit, dan kunt u ook altijd terecht bij het management van de school, Mark van Sas (directeur) of Cindy In den Kleef (KC-er). Elke tip of klacht wordt serieus genomen, waarbij er hoor en wederhoor zal worden toegepast.
Ook kunt u terecht bij de vertrouwenspersonen van onze school. Dit zijn Judith Rikers en Fenne Deckers. Zij hebben de taak om, als u dat wenst, strikt vertrouwelijk met u de klacht door te nemen. In ieder geval zal worden besproken welke procedurele vervolgstappen mogelijk dan wel gewenst zijn. Dit kan er bijvoorbeeld toe leiden dat u in contact gebracht wordt met een externe vertrouwensppersoon.
Mocht u er onverhoopt niet uitkomen of is uw klacht dermate ernstig of vertrouwelijk dat u hiermee niet op school terecht kan of wil? Dan kunt u zich wenden tot een klachtencommissie. Een en ander is wettelijk vastgelegd in de klachtenregeling primair en voortgezet onderwijs, klik hier voor deze
regeling. De landelijke klachtencommissie voor openbaar onderwijs is te bereiken via 030-2809590 of
www.onderwijsgeschillen.nl